woensdag 24 juni 2009

grote muggenorchis?


Om de orchideeën en vlinders te determineren moet ik me behelpen met een oude Thieme~s zakboeken voor natuurvrienden, aflevering wilde orchideeën en twee vlinderboeken; van natuurmonumenten de veldgids dagvlinders, en van Readers Digest: vlinders en andere insecten van West en Midden-Europa
Behept met deze drie boeken en een goed fototoestel, waardoor ik het thuis allemaal nog eens kan bekijken lukt het me aardig, maar ik ben geen bioloog, en durf dan ook niet met stelligheid te zeggen of ik de juiste naam te pakken heb.
Vandaar de vraagteken, grote muggenorchis? ik denk wel dat het hem is trouwens.
Het was de laatste orchidee die in bloei is gekomen tot nu toe, gefotografeerd op de eerste zomerdag 21 dus.
Zou er ook een kleine muggenorchis zijn?
Latijnse naam:Gymnadénia conopsea
Franse naam: ? (orchis moustique?)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten